Skriveni biseri Italije – Leto 2018

Deset dana pred put me je uhvatila užasna panika. Osetila sam kako mi se stomak zateže (nisam radila trbušnjake), po neki napad anksioznosti, pa potom leptiriće i tako sve u krug. Leto u Italiji je bilo tako blizu. Panika me je najviše hvatala jer sam se bojala da će se nešto isprečiti ovom putovanju iz snova, kao što se to desilo prošle godine tik pred odmor kada sam dobila stomačni virus i ostala kući da bolujem. 🙁 Prosto nisam mogla dozvoliti da se i ove godine to desi. Zato sam sebi nabijala tenziju; bežala od prehlađenih ljudi i kljukala se kojekakvim vitaminima. Pomislićete da sam luda, ali zaista ja umem da budem baksuz.

Elem, ja stopostotno zdrava dočekala sam i taj dan, 28. jul kada sam AlItalijom poletela za Rim. Moj dragi, inače Italijan koji živi u Londonu (funny story), čekao me je na aerodromu u Rimu i veselio se što ćemo se videti posle 2.5 meseca razdvojenosti (nadam se :D). Let je bio katastrofalan, blago je reći, osećala sam se kao da se vozim helikopterom. Uz konstantna truckanja i najavljivanje „Benvenuti in Italia“ stigla sam na najgori aerodrom na svetu. Mrzim aerodrom u Rimu…te mase koje jurcaju i gaze te, te duge gate-ove jer ti treba sat i po da se ukrcaš (možda i više)… Naravno, i ovog puta se desilo da sam čekala na pasošku kontrolu preko dva sata jer je hrpa Kineza sa još toliko hrpe dece čekalo ispred mene.

Moj dragi je grickao nokte i čekao me na izlazu. Pokupili smo se sa koferima i krenuli da jurcamo ka rent-a-car terminalu (1km dalje) kao kada Srbi pokušavaju da uđu u prepunu 88-icu. Izgubivši oko sat i po u procesu iznajmljivanja kola, krenuli smo putem Pescare.

Na ovom letovanju planirali smo da prođemo kroz tri regiona: Abruzzo, Marche i Molise.

Ali… moj dragi je imao iznenađenje za mene. Skrenuli smo sa autoputa, pročitala sam na tabli „Tivoli“. Čula sam za grad jer sam par dana pred put upijala mapu Italije, a imam fotografsko pamćenje pa sam ga verovatno negde „pokupila“.

Tivoli  je gradić u Italiji, u oblasti Lazio, koji se nalazi 30km od Rima. Istorijski podaci navode da ovaj grad datira iz 13. veka pre nove ere. Grad se izvorno zvao Tibur (po reci Tibar), a neki ga i dan danas nazivaju Tiburtini ili Tivolesi. Tivoli se nalazi na slapu reke Aniene koja se proteže preko Sabinskih planina.

Tokom rimskog doba, Tibur je imao posebnu važnost jer je bio glavni put koji su Rimljani prelazili preko Apenina ka oblasti Abruzzo (o kojem će biti posle reči jer smo išli u tom pravcu). Od 16. veka grad je procvao što se tiče rekonstrukcije postojećih vila koje su krasile ovu oblast. Neke od najpoznatijih su: Villa d’Este (pod zaštitom UNESCO-a) čiju rekonstrukciju je sproveo Pirro Ligorio za kardinala Ippolita II d’Este i koja je bogato dekorisana freskama poznatih romanskih slikara i prelepim baštama (koje smo naravno posetili);Villa Gregoriana koja se proteže oko Aniene vodopada i Hadrijanova vila iz prvog veka. Grad krase tri rimska hrama: Tosse iz 4. veka pne i Sibile Tiburtine iz 2. veka pne koji ponosno stoji na veštačkoj platformi na akropoli sa jonskim stubovima i Vestin rimski hram (kružnog oblika – Tolos) iz 1. veka pne koji se uzdiže iznad slapa reke Aniene.

Kako smo se probijali kroz uske ulice koje podsećaju na stepenice (dok nisu automobili postojali, to su zapravo i bile stepenice) i kako smo skoro upali na venčanje, pogledajte u videu OVDE!

Ranac: Nanna Home

Kada zakoračite u Villu d’Este imate utisak kao da ste ušli u tajni svet Panovog lavirinta. Ono što je možda i najinteresatnije je činjenica da se ova vila nalazi u samom centru grada i da je grad zapravo okružuje. To beskrajno prostranstvo vrtova, vodopada, nimfi, fontana u kombinaciji sa najlepšim arijama, tunelima i pećinama čini ovo mesto jednim od najlepših na svetu. A kada padne mrak, svetla se pale i fontane sa svojim skulpturama oživljavaju. Ne zaboravite da sačekate 21h jer se tada u otvorenom hramu čuje simfonija orgulja koja će i one najtvrdokornije omekšati.

Ovaj predivan izlet u Tivoliju završili smo tradicionalnim slatkišom – Tiramisu od kafe i jagode (koji sam prvi put u životu probala i koji je sjajan) koji smo gustirali u centru Tivolija. Ceo video u kojem je do detalja snimljena Villa d’Este možete pogledati OVDE!

Krenuli smo put Pescare. Pescaru sam posetila na kratko na prošlom putovanju u Italiju, zapravo samo smo prolazili kroz nju rano ujutru do grada Penne u kojem smo bili smešteni. Pescara je glavni grad regije Abruzzo i naziv ovog grada nije srpskog porekla (kako moj otac tvrdi i zove ga Peščara) već potiče od reči Piscaria koja označava grad koji obiluje ribom. Ovaj grad se nalazi na Jadranskom moru i veoma ima razvijenu lučku delatnost. Pored toga, pešačka zona obiluje buticima gde možete naći poznate svetske marke, a plaže kažu da su jedne od najlepših na ovom delu Jadrana.

Haljina/Kombinezon: AmiclubWear

Make up: Deborah Milano

Sat: Daniel Wellington  (iskoristite kod „milicadenicDW“ i ostvarite 15% popusta na celokupnu ponudu sa sajta)

Odabrali smo  Hotel Alba  za dve noći koliko smo ostali u Pescari. Ovaj hotel odiše venecijanskim stilom, sa dozom baroka i rokokoa. Pogledajte slike, mi smo zaista bili fascinirani.

Haljina: H&M

Sat: Daniel Wellington (iskoristite kod „milicadenicDW“ i ostavite 15% popusta na celu ponudu sa sajta)

MinđušeStudio 16t The label

Sutradan smo se uputili na plažu u mali, miran, grad Pineto (prepun borova po kojima je i dobio ime) kojeg krase duge peščane plaže duž obale Teramo. Uz cvrkut ptica i šum mora proveli smo jedan predivan dan na plaži. Ceo video sa ove plaže, možete pogledati OVDE!

Krema za brzo tamnjenje na suncu: Biobaza (najviše sam ovo koristila kako bih dobila bronzani ten).

Pošto je moj dragi Italijan, a Italijani najviše na svetu vole tri stvari: hranu, majku i modu (možda nije redosled dobar, ali nećete mi zameriti :D), otišli smo u Citta Sant’Angelo – outlet village koji veoma podseća na našu Inđiju. Bila sam ushićena što ću moći da pazarim svetske marke po ekstremnim popustima (od 70% i više), a najviše sam želela da posetim Fracominu i Motive (sećate se radnje iz Delta city-ja… to je italijanski brend). Razdvojili smo, kao što dva svesna šopingholičara rade, i krenuli u shopping hunt (svako za sebe). Razočarala sam se u startu jer Fracomina nije imala svoju radnju, već je neka radnja imala par stvari Fracomina brenda. Drugo razočarenje je bilo ponudom Motiva i skupoćom (nije imala 70% popusta, a i ono što su imali je bilo ograničeno). Takođe, Liu JO za žene je imao samo Rebel Women liniju koja je isto bila oskudna. Jedino gde sam nešto i pazarila je bio Guess, Gaudi i neki njihov brend Sleeveles. Sve ostalo je imalo veću ponudu za muškarce (iz mog ugla gledano). Guess je imao 70% popusta, tako da sam nakupovala hrpu garderobe za jesen, kao i predivnu torbu koja je bila tričavih 45 eur. Moj dragi je pokupovao pola Outlet-a, dok sam ja spavala u kolima, čekajući ga, umorna od sitnog ulova. Ko mi je kriv kada se zabavljam sa Italijanom. 😀

Ceo video iz shopping outlet-a možete pogledati OVDE!

Potkrepljeni novim krpicama, siti od predivne paste iz outlet-a uputili smo ka regiji Marche (od Ankone na severu do Ascoli Piceno na jugu). Ovu regiju sam lično želela da posetim zbog gradova koji su bogati istorijski, kao i zbog peščanih plaža gde je voda plitka i kristalno jasna. Odabrali smo Grottammare kao sedište naše pustolovine. Grottammare je u suštini selo (ali se ne može porediti sa našim selima, tako da ovaj termin shvatite drugačije), koje se hvali svojom bogatom srednjevekovnom istorijom (još u doba neolita se mogu naći ostaci grada) koja je ispisana kroz Borgo Antico (istorijski centar grada) koju okružuju Peretti Trg koji gleda na Prior Palace, Orange Theater, elegantnu Loggiu i prelep pogled na more (Belvedere). Ovaj grad je voleo Franc List, poznati pijanista i kompozitor koji je znao da odsedne ovde davne 1868. čak i po šest nedelja. A ako želite da vidite kako se silazi u papučama kroz ovaj srednjevekovni grad, stepenicama koje nisu stepenice već put, pod pravim uglom, pogledajte VIDEO.

Kombinezon: AmiclubWear

Ogrlica: HappinessBtq (iskoristite kod „milicadenic“ i imate 10% popusta na svaku porudžbinu. Dostava je besplatna)

Make up: Deborah Milano

Torbica: Stradivarius

Smestili smo u predivan Bric&Brac B&B u Grottammare-u koji je poznat po sobama koje su urađene po ugledu na sportove: tenis, košarka, biciklizam. A, kada za doručak zamiriše Nutella ili Jam Tart koju je napravila vlasnica ovog B&B-a i jaja i slanina koju je napravila isključivo za nas (jer volimo obilni doručak) prosto se zaljubite u to mesto i želite tu da ostanete…zauvek.

Prva plaža koju smo posetili pošto smo se smestili u predivan B&B u Grottammare-u je u gradiću Cupra Marittima. Ovaj gradić broji nešto više od 5.000 ljudi, dosta je miran i ne-turistički nastrojen što govori o tome da su dve ležaljke i suncobran čitavih 5 evra (za ceo dan) i da je capuccino 1.20 eur u baru na plaži. Voda je sjajna, kristalno čista, a topla da možete u plićaku da sedite do mile volje… Za nekoga ko želi da provede miran odmor u Italiji, gde su cene veoma povoljen, Cupra Marittima je gradić za njega. Pored njega se nalazi Grottammare u kojem smo mi odseli i San Benedetto del Tronto.

Kupaći braon zeleni: Lindex

Kupaći plavo beli: Tezenis

San Benedetto del Tronto je grad koji se zapravo nastavlja uz Grottammare (obalom). Najpoznatiji je po svojoj promenadi (uz more) na kojoj se zasađeno preko 8.000 različitih drveća. Ljudi su na šetalištu napravili mini oaze u obliku bašti sa potocima i kamenčićima, što je zaista fascinantno. Pored impresivne „lungomare“ ovaj grad može da se pohvali jednom od najvećih luka na Jadranskom moru. Ovaj grad je takođe bogat skulpturama pored mora, pa ne možete a da ne primetite ogromno zdanje umetnika Ugo-a Nespol-a „Lavorare, lavorare, lavorare, preferisco il rumore del mare“ što u prevodu znači „Posao, posao, ipak više preferiram zvuk mora“.

A, kada se uputite u pravcu luke (koja vam se nalazi sa leve strane dok šetate), sa desne strane posetite  Museo d’Arte sul Mare otvoreni muzej pored mora koji sadrži preko 140 skulptura i 14 murala. Ovo je nešto što morate posetiti ako ste tamo, ali gledajte da bude pre nego što padne mrak jer oblast nije osvetljena i nećete videti predivne skulpture. Snimak iz ovog grada, možete pogledati OVDE!

Šorc sa američkim dezenom: AmiClubWear

Sandaline: Mubb

Haljina cvetna: AmiClubWear

Sat: Daniel Wellington (iskoristite popust od 15% sa njihovog sajta uz moj kod „milicadenicDW“)

Zlatna torbica: Stradivarius

Gladni vina i hrane, uputili smo se ka Offidi, gradu smeštenom u planinskom predelu na jugu regije Marche. Ovaj grad je srednjevekovni (kao i  skoro svaki u Italiji). Prvo što ugledate kada zakoračite u grad je crkva Santa Maria della Rocca (na steni) koja pleni svojom lepotom i srednjevekovnom gradnjom. Pomalo izgleda kao da izvire iz stene i otuda i naziv. Čudnovato trouglasti trg jedan je od glavnih u ovom ušuškanom gradiću. Renesansa je prisutna svuda, u kamenu, na fasadama, u vazduhu. Najpoznatije lokalno vino je Rosso Piceno (jer je glavni okrug i grad Ascoli Piceno o kojem će kasnije biti reči). Nažalost, vinski događaj je bio otkazan (zbog kojeg smo i posetili grad), ali nismo dali da nas ovo poremeti, već smo uživali bazajući uskim ulicama i kamenim stepenicama. Uspeli smo na kraju da ubedimo konobare u obližnjem restoranu da uz hranu probamo par lokalnih vina. 🙂 Plan je uspeo, ipak smo imali wine tasting. 😀

Na fotografijama nosim:

Suknja: Sleeveles (italijanski brend, kupila u Citta Sant Angelo)

Torba: Gaudi (opet kupila u Citta Sant Angelo)

Minđuše: Studio 16 the label

Ušli smo u info centar da pokupimo letke i brošure i shvatili da se nešto dešava u gradu. Svuda su bili posteri sa natpisom „Quintana“ na šta sam se ja šalila kako znam šta se dešava i pominjala kao luda sto puta „Quintana Roo je u Meksiku – došli su Španci“. Međutim, ni slutili nismo da se sutradan u gradu dešava turnir inspirisan srednjevekovnom tradicijom – Quintana – gde se čak šest distrikta Marche okruga takmiče u drevnim veštinama. Kupili smo karte, ne trepćući, za sutrašnji događaj, ali imali smo mali problem… Mi nismo planirali da spavamo u Ascoli Piceno, niti smo imali smeštaj. 😀
Pošto je već bilo osam sati uveče, mislim da smo pozvali preko 30 smeštaja koje smo pronašli online i svi su bili bukirani jer je ovaj događaj privukao dosta turista. Posle dva i po sata telefoniranja, pronašli smo smeštaj za jednu noć, par kilometara od centra.
Uz jako malo sati sna, ustali smo sa petlovima da prisustvujemo događaju koji je trajao ceo dan. Ceo grad je bio na nogama, žurno čekajući srednjevekovno obučene meštane koji su svirali trube, udarali u bubnjeve, paradirali na konjima kroz ceo grad, bacače zastava i konjanike koji su se kasnije takmičili na stadionu. Ovo je bio doživljaj za pamćenje. Pogledajte fotografije i prosudite sami. A ako vam nije bilo dovoljno na fotkama, celokupan snimak takmičenja na stadionu, pogledajte OVDE!

Potkrepljeni istorijom i dugom tradicijom koju i dan danas ovaj narod poštuje, krenuli smo ka regiji Molise, Campobasso, odakle je moj dragi. Stigli smo u Casacalendu u kojem živi oko 2.000 ljudi. Okružen planinama, bogat prirodnom, a srednjevekovni, ovaj gradić je bio pravo osveženje za nas u pogledu relaksacije jer smo dosta toga već obišli i odmor nam je bio potreban. U gradu je bio aktuelan Molise Cinema, festival, koji je okupio poznate italijanske glumce i prikazivao premijerno lokalne filmove. Stari grad je zauzeo posebno mesto u mom srcu, možda ponajviše zbog uskih ulica (jer sam luda za njima), a možda i zbog toga da kada šetate tim ulicama ljudi vam se javljaju nadomak vas jer oni sede na svojim terasama koje su mahom u ravni sa kamenim putem kojim vi koračate. Ono što me je najviše oduševilo je da se po ovim manjim gradovima svako svakome javlja, iako se npr. ne poznaju i svako želi da pomogne ukoliko pitate za pravac npr. Zvuči cool, zar ne? Kakvo osveženje od Beograda gde svako svakoga gazi i mrzi.. ;(
Prisustvovali smo i vinskom festivalu u Casacalendi, u starom delu grada i uz zvuke lokalnog benda uživali u prelepoj noći.
Najveći razlog zašto ljudi odlaze iz ovog grada i okolnih manjih gradova je to što je ovo područje veoma trusno i nikada ne znate kada će udariti zemljotres. Dva dana pošto sam došla kući, Casacalenda je bila pogođena u još jednom zemljotresu koji nije bio nimalo blag. :/
Pored Casacalende, obišli smo i Bonefro zbog nekog rock festivala i Provvidenti (gde živi oko 170 ljudi). 😀 Za celokupan video sadržaj, kliknite OVDE!
Samo 40 minuta od Casacalende, nalazi se grad Termoli koji privlači turiste širom Italije da svoje letnje odmore provedu u predivnim rizortima, brčkajući se na zavidno sređenim plažama i uživajući u gradskom centru koji kada zađe sunce počinje da živi. Preko dana je pakleno šetati se centrom, ali je noću to zaista doživljaj. U po kojoj uskoj uličici ili na nekom od sporednih trgova možete uživati u morskim specijalitetima ili u napolitanskim pizzama. A, posle toga svratite obavezno na par kugli sladolela jer je to doživljaj za sebe. 🙂 Uživajte u fotkama, a ceo video možete pogledati OVDE!
Na fotkama nosim:
Šalvare i majica: Bershka
Letovanje smo završili pravom napolitanskom pizzom, kako i dolikuje! Ručno pravljen pelat sos, baby mozzarela, bosiljak, ruzmarin i Ventricino salama. Mmmm, ja koja ne jedem puno sam pojela ovakve tri! 😀

Tužna što ću se rastati od svog dragog i od predivne Italije, krenula sam putem Rima na svoj let ka Beogradu. Toliko lepih mesta, romantičnih trenutaka, dobrih ljudi, preukusne hrane i toplog mora će zauvek ostati kao lepa uspomena na ovo leto u Italiji.
Do sledećeg susreta (za koji se nadam da će biti uskoro :D)…
La vita è bella quando abiti in Italia. Veramente…

6 thoughts on “Skriveni biseri Italije – Leto 2018

1. Wow koji Outfit post trebalo mije malo vise vrmena da posvetim da bih sve ovo Lijepo detaljno procitala, U Italiji sam samo jednom bila a voljela bih obici malo vise mjesta ? a kad si spomenula Tivoli odmah sam se sjetila igre Monopol jer tamo je bio ucrtan taj grad kojeg sam stalno kupovala heheh definitivno omiljena igra. Uglavnom bas sam odusevljena i slikama u tekstom bas si nam ovo predstavila kao da sam bila tamo ❤️

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.